Tűz- és munkavédelem

Tűz- és munkavédelem

A Műszaki Főigazgatóság feladata az üzemeltetése alá tartozó létesítmények tűz- és munkavédelmi szempontú megfelelősségének kialakítása és fenntartása.

Az éves munkaterv alapján a MÜFIG által üzemeltetett létesítmények folyamatos tűz- és munkavédelmi felülvizsgálatoknak, ellenőrzéseknek vannak alávetve, ezzel biztosítva a dolgozók, hallgatók, illetve az épületeket látogató személyek biztonságát.

A magyar jogszabályi követelmények betartása és betartatása elengedhetetlen a biztonságosműködés szempontjából.

Az Üzemeltetési Igazgatóság operatív módon intézkedik a jogszabályban meghatározott időszakos, szükség esetén pedig soron kívül a biztonsági rendszerekkel kapcsolatos karbantartási, fejlesztési és állapotmegóvással összefüggő feladatokról.

Az Igazgatóság tűzvédelmi feladatai közé tartoznak:

  • Az ELTE polgárok, illetve az épületek biztonságát és a megelőzést érintő szabályozási feladatok ellátása.
  • Az ELTE munkavállalói, hallgatói és látogatói tűzvédelmi oktatásának megszervezése, lebonyolítása, valamint az oktatási anyagok elkészítése és naprakészen tartása.
  • A tűzvédelmi szabályzatok elkészítése.
  • A tűzriadó gyakorlatok ellenőrzése.
  • A tűzvédelmi rendszerek karbantartásával kapcsolatos operatív feladatok elvégzése.
  • A jogszabályokban előírt tűzvédelmi nyilvántartások vezetése.
  • Kapcsolattartás a Katasztrófavédelmi hatósággal.
  • Rendezvények engedélyeztetésében való részvétel, szakmai támogatás.

Az Igazgatóság munkavédelmi feladatai közé tartoznak:

  • A munkavédelmi szabályzatok elkészítése (kockázatértékelés, intézkedési tervek stb.).
  • Bejelentett balesetek kivizsgálása és a megfelelő intézkedések megtétele annak érdekében, hogy csökkentsük a későbbi balesetek bekövetkezésének kockázatát.
  • Honvédelmi Intézkedési Tervek felülvizsgálata és oktatása.
  • Elsősegélynyújtó tanfolyamok szervezése, továbbá az elsősegélynyújtó helyiségek,felszerelések, köztük a kihelyezett defibrillátorok folyamatos karbantartása és fejlesztése.