Tűz- és munkavédelem
Tűz- és munkavédelem
A Műszaki Főigazgatóság feladata az üzemeltetése alá tartozó létesítmények tűz- és munkavédelmi szempontú megfelelősségének kialakítása és fenntartása.
Az éves munkaterv alapján a MÜFIG által üzemeltetett létesítmények folyamatos tűz- és munkavédelmi felülvizsgálatoknak, ellenőrzéseknek vannak alávetve, ezzel biztosítva a dolgozók, hallgatók, illetve az épületeket látogató személyek biztonságát.
A magyar jogszabályi követelmények betartása és betartatása elengedhetetlen a biztonságosműködés szempontjából.
Az Üzemeltetési Igazgatóság operatív módon intézkedik a jogszabályban meghatározott időszakos, szükség esetén pedig soron kívül a biztonsági rendszerekkel kapcsolatos karbantartási, fejlesztési és állapotmegóvással összefüggő feladatokról.
Az Igazgatóság tűzvédelmi feladatai közé tartoznak:
- Az ELTE polgárok, illetve az épületek biztonságát és a megelőzést érintő szabályozási feladatok ellátása.
- Az ELTE munkavállalói, hallgatói és látogatói tűzvédelmi oktatásának megszervezése, lebonyolítása, valamint az oktatási anyagok elkészítése és naprakészen tartása.
- A tűzvédelmi szabályzatok elkészítése.
- A tűzriadó gyakorlatok ellenőrzése.
- A tűzvédelmi rendszerek karbantartásával kapcsolatos operatív feladatok elvégzése.
- A jogszabályokban előírt tűzvédelmi nyilvántartások vezetése.
- Kapcsolattartás a Katasztrófavédelmi hatósággal.
- Rendezvények engedélyeztetésében való részvétel, szakmai támogatás.
Az Igazgatóság munkavédelmi feladatai közé tartoznak:
- A munkavédelmi szabályzatok elkészítése (kockázatértékelés, intézkedési tervek stb.).
- Bejelentett balesetek kivizsgálása és a megfelelő intézkedések megtétele annak érdekében, hogy csökkentsük a későbbi balesetek bekövetkezésének kockázatát.
- Honvédelmi Intézkedési Tervek felülvizsgálata és oktatása.
- Elsősegélynyújtó tanfolyamok szervezése, továbbá az elsősegélynyújtó helyiségek,felszerelések, köztük a kihelyezett defibrillátorok folyamatos karbantartása és fejlesztése.