Vagyongazdálkodás

Vagyongazdálkodás

A vagyongazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátása a Főigazgatói Koordinációs Iroda alá tartozik. Az Iroda felelős az ELTE teljes ingatlanvagyonára és épületállományára kiterjedő nyilvántartás vezetéséért és naprakészen tartásáért, valamint az ingatlanok és ingatlanrészek tartós, egy évet meghaladó időtartamú ­hasznosításáért. Mindezen feladatokat az ELTE SzMSz Gazdálkodási és Vagyongazdálkodási Szabályzata, az ingatlangazdák kijelöléséről szóló 10/2016. (VII. 6.) számú kancellári utasítás, valamint az Eötvös Loránd Tudományegyetem kezelésében lévő ingatlanok használatának és hasznosításának részletes szabályairól szóló 1/2020. (I. 6.) számú kancellári utasítás alapján látja el.

A Műszaki Főigazgatóság vagyongazdálkodással kapcsolatos tevékenysége:

  • ellátjuk az ingatlanfejlesztéssel kapcsolatos földhivatali és hatósági ügyintézési feladatokat;
  • előkészítjük és megrendeljük az ingatlanforgalmi értékbecsléseket;
  • adatszolgáltatással és tanácsadással támogatjuk a Beruházási Igazgatóság és az Üzemeltetési Igazgatóság munkáját;
  • MNV-meghatalmazás alapján tulajdonosi hozzájárulásokat bocsátunk ki;
  • naprakészen vezetjük az ELTE vagyonkezelésében lévő ingatlanok nyilvántartását;
  • kizárólagos jogosultsággal vezetjük az ELTE épületeinek helyiség-nyilvántartását;
  • gondozzuk a Digitális Tervtárban található alaprajzokat és helyiséglistákat;
  • előkészítjük az ingatlanhasznosításhoz kapcsolódó pályázatokat, és gondoskodunk az eljárások lebonyolításáról;
  • előkészítjük az ingatlanhasznosítással kapcsolatos szerződéseket, megállapodásokat, valamint gondoskodunk azok megkötéséről;
  • kapcsolatot tartunk a bérlőkkel és a használókkal;
  • naprakészen vezetjük a bérleti szerződések nyilvántartását;
  • összeállítjuk és benyújtjuk az Egyetem vagyonkezelésében lévő ingatlanokról, illetve azok hasznosításáról szóló adatszolgáltatásokat.