Vagyongazdálkodás
Vagyongazdálkodás
A vagyongazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátása a Főigazgatói Koordinációs Iroda alá tartozik. Az Iroda felelős az ELTE teljes ingatlanvagyonára és épületállományára kiterjedő nyilvántartás vezetéséért és naprakészen tartásáért, valamint az ingatlanok és ingatlanrészek tartós, egy évet meghaladó időtartamú hasznosításáért. Mindezen feladatokat az ELTE SzMSz Gazdálkodási és Vagyongazdálkodási Szabályzata, az ingatlangazdák kijelöléséről szóló 10/2016. (VII. 6.) számú kancellári utasítás, valamint az Eötvös Loránd Tudományegyetem kezelésében lévő ingatlanok használatának és hasznosításának részletes szabályairól szóló 1/2020. (I. 6.) számú kancellári utasítás alapján látja el.
A Műszaki Főigazgatóság vagyongazdálkodással kapcsolatos tevékenysége:
- ellátjuk az ingatlanfejlesztéssel kapcsolatos földhivatali és hatósági ügyintézési feladatokat;
- előkészítjük és megrendeljük az ingatlanforgalmi értékbecsléseket;
- adatszolgáltatással és tanácsadással támogatjuk a Beruházási Igazgatóság és az Üzemeltetési Igazgatóság munkáját;
- MNV-meghatalmazás alapján tulajdonosi hozzájárulásokat bocsátunk ki;
- naprakészen vezetjük az ELTE vagyonkezelésében lévő ingatlanok nyilvántartását;
- kizárólagos jogosultsággal vezetjük az ELTE épületeinek helyiség-nyilvántartását;
- gondozzuk a Digitális Tervtárban található alaprajzokat és helyiséglistákat;
- előkészítjük az ingatlanhasznosításhoz kapcsolódó pályázatokat, és gondoskodunk az eljárások lebonyolításáról;
- előkészítjük az ingatlanhasznosítással kapcsolatos szerződéseket, megállapodásokat, valamint gondoskodunk azok megkötéséről;
- kapcsolatot tartunk a bérlőkkel és a használókkal;
- naprakészen vezetjük a bérleti szerződések nyilvántartását;
- összeállítjuk és benyújtjuk az Egyetem vagyonkezelésében lévő ingatlanokról, illetve azok hasznosításáról szóló adatszolgáltatásokat.